Az 50 év feletti férfiak járnak a legtöbbet shoppingolni
2021-07-15
Hetente akár többször is eljárnak a magyarok shoppingolni, a megkérdezettek közül pedig leggyakrabban az 50 év feletti férfiak töltik ezzel az idejüket – derül ki az NRC által a WING megbízásából készített reprezentatív kutatásból. Minden vizsgált korcsoport számára a megfizethető kínálat a legfontosabb szempont egy bevásárlóközpont kiválasztása során. A kutatás kitért a legfontosabb üzlettípusok kérdésére is, és a kapott adatok alapján jól látszik, hogy a szupermarketek után a ruházati boltokat jelölték meg a legtöbben – tehát a vásárlók számára fontos, hogy változatos divatmárkákat kínáljon egy bevásárlóközpont.
A bevásárlás, shoppingolás része a mindennapoknak, szinte heti rendszerességű tevékenységnek számít – derül ki az NRC által a WING megbízásából készített reprezentatív kutatásából. A válaszadók 31 százaléka 2-3 alkalommal, 29 százalékuk pedig legalább egyszer megy el bevásárolni hetente. Érdekes kortrend figyelhető meg a férfiak és a nők esetében, ugyanis míg a fiatal férfiak 69 százaléka jár megítélése szerint gyakran vásárolni, addig az 50 év feletti férfiak 75 százaléka gondolja így. Ez fordítottan igaz a kutatásban szereplő női válaszadókra: míg a fiatal, 18-29 éves nők 70 százaléka jár gyakorta shoppingolni, addig az 50 év feletti nők csupán 63 százaléka tesz így.
Shoppingolás gyakoriság a vizsgált korcsoportokban
Egy bevásárlóközpontba besétálva a vásárlók ma már a mindennapi teendőik és a bevásárlás lebonyolításán túl szeretnének minőségi időt is eltölteni. Ebből adódóan a jó lokáció és a széles szolgáltatás- és üzletpaletta leginkább az, amely jelentősen meghatározhatja egy komplexum népszerűségét a közönség körében. A kutatás alapján az is kiderült, hogy egy bevásárlóközpont kiválasztása esetén a legfontosabb elvárás minden vizsgált korcsoportban a széles és megfizethető kínálat, a megközelíthetőség és az árszínvonal. Kivételt képeztek az idősebb válaszadók, ugyanis az 50 év feletti nők és férfiak a bevásárlóközpont könnyű elérhetőségét tették az első helyre.
A kutatás arra is kitért, hogy mely üzlettípusok a legfontosabbak egy bevásárlóközpontban a válaszadók szerint. Első helyen szerepelt a szupermarket és élelmiszerbolt, ahol a vásárlók el tudják intézni a mindennapi bevásárlásukat. Második legfontosabbnak ítélték meg a ruha- és cipőboltokat, tehát jelentős szempont egy bevásárlóközpont kiválasztása során, hogy milyen divatmárkákat kínál az adott komplexum. Közel azonosan fontosak az elektronikai üzletek és a gyógyszertár, majd az ötödik helyen szerepelt a bevásárlóközpont nyújtotta gasztronómiai kínálat változatossága.
A szolgáltatáspalettán túl fontos a bevásárlóközpontok felépítése is, hiszen egy jól elrendezett tér magabiztosságot ad a vásárlónak. Egy megfelelően kialakított és jól strukturált belső térrel rendelkező bevásárlóközpontban könnyen eligazodik a bevásárlóközönség, így egyszerűen megközelíthető a vásárlótér mind a mélygarázsok, mind a földszinti bejáratok felől. Fontos tényező továbbá az épület átláthatósága és az üzletek logikus elrendezése is, a szinteket összekötő mozgólépcsők elhelyezkedése és a ház által kínált szolgáltatások megfelelő kialakítása is. Az üzletek elrendezése során javasolt például a hasonló szolgáltatástípusokat egymáshoz közel elhelyezni, így a bevásárló számára egyértelmű, hol tudja az adott teendőit elintézni.
„A bevásárlóközpontok egyik legnagyobb előnye, hogy az egységes nyitvatartási időből adódóan kiszámíthatóságot adnak az embereknek. Ráadásul szinte minden megtalálható egy helyen és időjárástól függetlenül is könnyedén elintézhetőek a napi a teendők, de a minőségi szórakozásra is számos lehetőséget nyújtanak a közönség számára. Az EuroCenter felújítása során a teljes megújulás mellett célunk olyan bérlő portfolióval feltölteni a bevásárlóközpontot, amelyre valós igényük van a környéken élőknek és a potenciális látogatóinknak., Ennek megfelelően fogjuk bővíteni divat profilú üzleteink számát, valamint kiemelt fontossággal kezeljük az gasztronómiai és éttermi kínálatunkat.” – mondta Nyári Margit, az EuroCenter bevásárlóközpont igazgatója.
Magyarország egyik legnagyobb ingatlanvállalkozásaként a WING 2021 tavaszán kezdte meg az óbudai EuroCenter felújítási munkálatait. A megújuló bevásárlóközpont a nemzetközi divatmárkák mellett sokszínű szolgáltatói palettával, valamint felújított mozival, gasztronómiai élményekkel és játszótérrel felszerelt tetőkerttel várja majd jövőbeli látogatóit. A beruházás révén Észak-Buda egy modern, izgalmas létesítménnyel gazdagodik, amely a funkcionalitás mellett gondoskodik a szabadidő minőségi eltöltéséről is. A fejlesztés letisztult dizájnnal, a 21. századi vásárlói igényeknek megfelelően készül. A nyitás 2022 tavaszára várható.